Kurzy jsou připraveny pro všechny děti od pěti let, které se připravují na vstup do školy. V rámci kurzů pro předškoláky otevíráme nově upravený program MAXÍK, který v roce 2015 získal zcela novou verzi a je přizpůsoben současným potřebám dětí.
"Maxík jako maximální připravenost do školy"
je určen pro všechny předškoláky a děti s odloženou školní docházkou
je akreditován MŠMT ČR
obsahuje 15 lekcí zaměřených na úspěšný start dětí v první třídě a podporuje rozvoj dětí ve všech důležitých oblasech:
rozvoj prostorové orientace (orientace na vlastním těle, na ploše před sebou - učí se systematicky využívat při práci s knihou, sešitem a školními potřebami, obecná orientace v okolí a v prostoru,v kterém se dítě pohybuje)
rozvoj komunikace (správná výslovnost, tvoření vět, porozumění obsahu slyšeného, rozvoj pojmového myšlení a řeči)
rozvoj smyslového vnímání (zrakové a sluchové vnímání, paměť, rozlišování)
rozvoj grafomotorických dovedností (pohyblivost velkých kloubů horní končetiny, které jsou potřebné k nácviku psaní, správný úchop a sezení, hrubá a jemná motorika)
rozvoj koncentrace pozornosti (zaměření, udržení a usměrnění pozornosti,soustředění se na zadaný úkol...)
Během kurzu se dítě učí systematicky pracovat, všímat si své práce a hodnotit ji. Dokáže lépe řešit situace, ke kterým dříve potřebovalo rodiče a stává se tak samostatnějším. A pokud si přeci jen někdy není jisté, nebojí se požádat o pomoc.
Jak to v programu Maxík probíhá?
Každé dítě dostane v ceně programu pracovní materiál, který obsahuje pracovní listy s jednotlivými úkoly a speciální fixu, která při psaní zajišťuje nejen správný tlak na papír, ale podporuje u dítěte i správný úchop. Součástí materiálů je i Maxíkův deníček, do kterého si děti i rodiče zaznamenávají, jak se jim daří plnit jednotlivé úkoly.
Každá lekce se skládá ze tří úkolů, které dítě následně cvičí doma s rodičem každý den.
První úkol je pohybový, vychází z kineziologie a podporuje u dítěte spolupráci pravé a levé mozkové hemisféry. Upravuje také správné držení těla a učí správnému dýchání.
Druhým úkolem je grafomotorické cvičení,při kterém se nacvičuje vždy jeden grafomotorický prvek. Dbá se na správném držení tužky i sezení dítěte. Vlastní nácvik je vždy spojen s říkankou, která pohyb rytmicky doprovází.
Třetí úkol je vždy zaměřen na určitou percepční oblast – procvičuje se zrakové nebo sluchové vnímání, zraková nebo sluchová paměť, oblast intermodality a seriality...
Každý úkol v každé lekci má několik stupňů obtížnosti, takže dítě dělá sice stále stejný úkol, ale jeho náročnost postupně stoupá. U grafomotorických cvičení dítě nejdříve dělá pohyb v rytmu říkanky, poté dělá stanovený pohyb po jednotlivých slovech procvičované říkanky a nakonec po jednotlivých slabikách. Stejně tak stoupá i náročnost u percepčních cvičení - např. se přidává více obrázků...
Tím, jak se procvičuje stále stejná oblast, dochází u dítěte ke správnému upevňování v mozku a rozvoji dané oblasti. Můžeme tedy mluvit o systematické a neustálé „mozkové masáži“, která u dítěte maximálně podpoří vývoj všech potřebných oblastí jak pro školu, tak pro život.
Vstupem do programu se rodič s dítětem zavazují k pravidelné společné domácí práci. Věřím, že určitě každý rodič, kterému záleží na jeho dítěti, bude schopen pro své dítě vyšetřit 10 minut denně na společnou práci, protože těchto 10 minut v předškolním období usnadní a zkrátí budoucí domácí práci během školní docházky. S dobře připraveným dítětem se nemusíte doma "trápit" nad úkoly a příprava do školy bude pro vás i pro dítě mnohem jednodušší.
Kdy bude program Maxík probíhat?
Skupinové kurzy ve školním roce 2024/2025 budou zahájeny už v září v budově ZŠ a MŠ Klíč v Klášterní ulici.